euronews

ساخت وبلاگ

خبر کوتاه

دست کم شش نفر در جریان درگیریهایی که در تظاهرات معلمان در جنوب مکزیک رخ داد کشته شدند.

معلمان مکزیکی در اعتراض به بازداشت دو نفر از رهبران اتحادیه های کارگری به خیابانها آمده بودند که نیروهای پلیس برای متفرق کردن آنها، وارد عمل شدند.

پلیس مردان مسلحی را که هدفشان ایجاد آشوب بود به تیراندازی به افراد مقتول متهم کرده است. پلیس می گوید نیروهایش با خود سلاح حمل نمی کردند.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 155 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:25

خبر کوتاه

آنتون یلچین، هنرپیشه روس تبار سری فیلمهای «پیشتازان فضا» در خانه اش در لس آنجلس کشته شد.

به گفته پلیس لس آنجلس، خودروی آقای یلچین که بر شیب تندی در خانه اش پارک شده بود، به طور ناگهانی به حرکت می افتد و با او برخورد می کند.

ساعاتی پس از این اتفاق دوستان آقای یلچین جسد او را در خیابان پیدا می کنند.

او در هنگام مرگ ۲۷ ساله بود.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 167 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:25

خبر کوتاه

دونالد ترامپ، که نامزدی او برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقریبا قطعی شده است، می گوید شاید لازم باشد برای مبارزه با تروریسم درباره افراد بر اساس نژاد و دین آنها پیش داوری شود.

آقای ترامپ که درباره حمله عمر متین، آمریکایی افغان تباری که به کلوپ همجنسگرایان حمله کرده بود صحبت می کرد، گفت از پیش داوری متنفر است اما این کار در بقیه کشورها انجام می شود و آمریکا هم باید این کار را انجام دهد.

آقای ترامپ پیش تر هم در اظهار نظری جنجالی پیشنهاد کرده بود که باید از مهاجرت مسلمانان به آمریکا جلوگیری شود.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:25

پلیس ترکیه در استانبول برای پراکندن گروهی که روز یکشنبه برای رژه سالانه همجنسگرایان تجمع کرده بودند گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کرد.

در این تجمع در میدان استقلال گروهای همجنسگرا و تراجنسی پرچم های رنگین خود را در حضور ۳۰۰ پلیس ضدشورش به نمایش گذاشتند.

فرماندار استانبول به دلایل امنیتی امسال با برگزاری دو رژه ای که همجسگرایان و تراجنسی ها سالانه در این شهر برگزار می کنند مخالفت کرده و با استناد به نگرانی های امنیتی آن را ممنوع کرده است.

در مقابل جوانان ملی گرای افراطی ترکیه موسوم به ‘آلپرن’ که پیشاپیش رژه همجنسگرایان را غیراخلاقی خوانده و اعلام کرده بودند مانع آن خواهند شد، پرچم های رنگین گروههای مخالف خود را به آتش کشیدند.

پلیس ترکیه در جریان تجمع روز یکشنبه در استانبول یازده نفر را بازداشت کرد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 7:11

به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، روز يكشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ترکیب کامل اعضا و هیات رئیسه ۱۲ کمیسیون تخصصی مجلس دهم مشخص و نهایی شد و تعیین هیات رئیسه کمیسیون‌ اصل ۹۰ قانون اساسی و کمیسیون قضایی و حقوقی به بعد محول گردید.

کمیسون‌های آموزش و تحقیقات، اجتماعی، اقتصادی، امنیت ملی و سیاست خارجی، انرژی، برنامه و بودجه و محاسبات، بهداشت و درمان، شوراها و امور داخلی کشور، صنایع و معادن، عمران، فرهنگی و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، کمیسیون‌هایی هستند که اعضا و هیات رئیسه آنها انتخاب شده اند.

بنا به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی بر اساس آیین نامه داخلی مجلس با پیشنهاد هیات رئیسه مجلس با رای مستقیم نمایندگان در صحن علنی مشخص می شود. بنابراین این کمیسیون برای تعیین هیات رئیسه نشستی نداشته است. علی لاریجانی رئیس مجلس دهم از جمله اعضای این کمیسیون است.

کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز که اعضای کنونی آن ۱۳ نفرند، به دلیل نرسیدن تعداد اعضا به حد نصاب لازم (حداقل ۱۹ نفر) انتخاب هیات رئیسه آن هنوز برگزار نشده است.

بنا به ارزیابی‌های اولیه، ترکیب هیات رئیسه و به ویژه رئیس اغلب کمیسیون‌ها به عنوان چهره‌های معتدل و هماهنگ با دولت شناخته شده‌اند، اگرچه تنها رئیس دو کمیسیون یعنی کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به فراکسیون امید تعلق دارند.

محمد رضا عارف منتخب اول تهران عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات است اما خود را برای انتخاب هیات رئیسه نامزد نکرد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 148 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 7:11

شرکت آمریکایی بلو اوریجین روز یکشنبه برای چهارمین بار راکت فضاپیمای نیوشپارد خود را با موفقیت آزمایش کرد.

هدف این شرکت خصوصی آمریکایی از ارائه نسل جدید راکت های فضاپیما ممکن ساختن سفر فضایی افراد علاقمند به دل فضا با هزینه کم و امنیت و قابلیت بالاست.

در این پرواز آزمایشی راکت فضاپیمای نیوشپارد پس از پرواز با موفقیت بطور عمودی بر زمین فرود آمد. نیوشپارد پس از تست نهایی بارها و بارها راهی فضا خواهد شد.

چهارمین پرواز آزمایشی نیوشپارد همچون سه پرواز پیشین بدون سرنشین بود. در آین پرواز آزمایشی و طبق برنامه ریزی قبلی یکی از چترهای کپسول عمداً باز نشد تا فرود کپسول در شرایط سخت محک زده شود.

شرکت خصوصی پرواز فضایی بلو اوریجین متعلق به جف بزوس، بنیانگذار آمازون است.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 7:11

به نظر می رسد در آستانه برگزاری همه پرسی ماندن یا نماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا شمار حامیان باقی ماندن این کشور در اتحادیه از شمار حامیان خروج آن از اتحادیه اروپا اندکی فزونی گرفته است.

همزمان و تنها چهار روز مانده به همه پرسی، دیوید جی رز، از روزنامه «میل آن ساندی» از کارزار باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه حمایت کرد.

روزنامه «ساندی تایمز» اما با ترغیب به ترک اتحادیه اروپا نوشت:«باید آماده رویارویی با دشواری ها باشیم اما آرامشمان را حفظ کنیم.»

بنا به نظرسنجی منتشر شده در روزنامه «ساندی تایمز» کارزار ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا با ۴۴ درصد از کارزار ترک این اتحادیه با ۴۳ درصد پیشی گرفته است.

از سوی دیگر، بوریس جانسون، شهردار سابق لندن که از حامیان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست گفت:«نباید فرصت را از دست دهیم و باید کنترل کشور را بدست بگیریم؛ کنترل مبلغی کلان را؛ ۳۵۰ میلیون پوند در هفته، و آن را صرف نیازمندیها و اولویت های خود کنیم، و آری، همچنین کنترل مرزهایمان را با سیستمی معقول، منصفانه و بی طرفانه در دست بگیریم.»

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا که از حامیان باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپاست، نسبت به تبعات منفی ترک اتحادیه اروپا هشدار دادند.

آقای کامرون در آخرین سخنان خود با مرتبط ساختن گزینه و انتخاب پیش روی بریتانیایی ها در همه پرسی به «موجودیت» این کشور، گفت که در صورت رای به خروج از اتحادیه «راه برگشتی وجود نخواهد داشت».

قتل جو کاکس، نماینده پارلمان بریتانیا و نگرانی شهروندان بریتانیایی نسبت به پیامدهای احتمالی و منفی ترک اتحادیه اروپا بر اقتصاد از دلایل پیشی گرفتن کارزار باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا عنوان می شود.

همه پرسی ماندن یا نماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا روز پنجشنبه سوم تیرماه (۲۳ ژوئن) برگزار خواهد شد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 136 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:07

نیروهای ارتش عراق در حال نبرد برای بیرون راندن آخرین نیروهای وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی در اطراف شهر فلوجه هستند. حیدرالعبادی نخست وزیر عراق جمعه شب و پس از آنکه ارتش این کشور توانست مرکز شهر را تصرف کند، در یک پیام تلویزیونی گفت نیروهای دولتی بر نیروهای جهادی در فلوجه پیروز شده اند. با اینحال خطر بمبهای انتحاری و خمپاره ها جان سربازان را تهدید می کند.

صعد حربیه یکی از فرماندهان ارتش عراق می گوید: «باید از جان سربازانمان محافظت کنیم. در دو سال و نیم گذشته فلوجه در دست نیروهای داعش بوده است. پیشروی باید آهسته باشد.»

همزمان با پیشرفت نیروهای ارتش در مناطق شمالی شهر، دولت عراق در اطراف شهر فلوجه مکانهایی را برای پناه دادن به ساکنان اختصاص داده است.

یکی از کودکان داخل اردوگاه می گوید: «نیروهای داعش به ما وعده غذا می دادند ولی هیچ چیزی برای خوردن نبود. خواستیم فرار کنیم ولی آنها مانع ما شدند. نه گازی بود و نه نفتی. مدرسه ها هم تعطیل بودند. ما با بمب، حمله های هوایی و تانک محاصره شده بودیم.»

نیروهای داعش همچنان موصل و مناطق اطراف این شهر را در دست دارند. به تازگی هزاران نفر از ساکنان مخمور در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از موصل، به دلیل پیشروی نیروهای داعش مجبور به کوچ اجباری از این ناحیه شده اند.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 141 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:07

غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائی ایران روز یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ در نشست خبری خود از جمله به موضوع جنجال برانگیز فیش های حقوقی و دریافت های کلان برخی مدیران دولتی پرداخت و از ارائه گزارش سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه طی هفته جاری خبر داد.

سخنگوی قوه قضائی از جمله گقت: «بحث حقوق‌های غیر متعارف و چند ده میلیونی که این روزها بر سر زبان‌ها افتاده موضوع مهمی است و عدل این نیست که چنین حقوق‌هایی به برخی مدیران داده شود. ما معتقدیم افراد متخصص باید حقوقشان با غیر متخصص تفاوت داشته باشد اما این تفاوت چه اندازه است؟ آیا واقعاً برخی مدیران به اندازه حقوقی که گرفته‌اند کار کرده‌اند؟»

از سوی دیگر عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت محمد خاتمی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با اشاره به «سریال به اصطلاح افشای فیش‌های حقوقی» گفت: «این چیزی نیست که مربوط به سا‌ل‌های اخیر باشد، بلکه این مسئله در گذشته مدیریت کشور بوده است. در ثانی این بر اساس نوعی مقررات و ضوابط غلطی بوده است که نظام و مدیریت گذشته امضا کرده است و بر آن اساس در برخی از بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها به مرحله اجرا گذاشته می‌شده است.»

دلسوزی دلواپسان یا زمین‌گیر کردن دولت روحانی

سخنگوی قوه قضائی در نشست خبری روز یکشنبه خود به یک مورد از آنچه «حقوق های نامتعارف» نامیده می شود اشاره کرد و گفت: «در یکی از رسانه‌ها خواندم که برخی مسئولین یک صندوق دولتی علاوه بر اینکه بازنشسته بودند حقوق‌هایی بین ۳۰ میلیون تا ۵۷ میلیون دریافت کرده‌اند و جالب اینجاست که به هرکدامشان هم ۳۰۰ میلیون تومان وام با نرخ ۴ درصد پرداخت کرده‌اند. جمع وامی که این افراد دریافت کرده اند یک و نیم میلیارد تومان است که اگر قرار بود به زوج‌ها ۱۰ میلیون تومان وام ازدواج بدهند ۱۵۰ زوج وام می‌گرفتند.»

اما عبدالواحد موسوی لاری در مصاحبه با ایلنا ضمن بیان این مساله که با طرح موضوع فیش های حقوقی می خواهند اختلاس های کلان را بپوشانند، گفت: «به هر حال رسیدگی به این مسئله امری مبارک است که باید زود‌تر از اینها انجام می‌گرفت، اما اینکه یک مرتبه حساسیت‌ها ده برابر شده است و در خصوص دزدی‌ها و اختلاس‌های کلان چند هزار میلیارد تومانی کمترین حساسیتی شکل نمی‌گیرد، این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا این خود یک جریانی نیست که بخواهد اختلاس‌های کلان را بپوشاند و آیا این شیوه جدیدی برای زمین‌گیر کردن دولت نیست؟»

آقای موسوی لاری اضافه می کند: «دولت باید در این رابطه پاسخ دهد، اما اینکه یک‌مرتبه این حجم از هجمه به سمت دولت روانه شود، مطمئنا ناشی از دلسوزی دلواپسان نیست. این از‌‌ همان قضایایی است که ما در جریان هسته‌ای و خیلی از مسائل دیگر دیده‌ایم. دولت باید به‌هوش بوده و مراقب باشد در این دست‌انداز‌ها قرار نگیرد.»

روزنامه اعتماد نیز روز شنبه ۲۹ خرداد با اشاره به «بازی منتقدان و هواداران دولت روحانی» در مورد فیش های حقوق نوشته بود: «تعطیلات آخر هفته با رد و بدل شدن دو فیش حقوقی در فضای مجازی سپری شد. یک فیش حقوقی برای سال ٨٩ با مبلغ ٤٨٥ میلیون تومان بود و دیگری مربوط به سال گذشته و با مبلغ ٥٧ میلیون تومان. اولی مدیرعامل یکی از بانک‌ها در دولت محمود احمدی‌نژاد بوده است و دیگری رییس یکی از صندوق‌ها در دولت حسن روحانی.»

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 142 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:12

خبر کوتاه

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه هجدهم ژوئن (۲۹ خرداد) با حضور در جزیره لسبوس یونان از دو اردوگاه پناهجویان بازدید کرد. در این دیدار مقامهای رسمی یونان نیز حضور داشتند. در این دو اردوگاه در مجموع حدود سه هزار و چهارصد پناهجو زندگی می کنند و بیشتر آنها احتمالا به ترکیه بازگردانده خواهند شد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 134 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:12

ساکنان روستای برستال روز یکشنبه نوزدهم ژوئن (۳۰ خرداد) برای گرامی داشتن یاد جو کاکس در کلیسای ناحیه گرد هم آمدند. خانم کاکس، نماینده حزب کارگر در پارلمان بریتانیا، روز پنجشنبه در این روستا کشته شد.

کشیش کلیسای سنت پیتر درباره خانم کاکس گفت: «او منافع جمعی را به منافع شخصی ترجیح داد. متاسفم که او را هنگامیکه دختر کوچکی بود به یاد ندارم. ولی او با روحیه حمایت از فقیران و افراد مظلوم بزرگ شد. دستکم به نظر من او کسی بود که با عشق و لبخند مبارزه کرد.»

گروهی از مردم محلی و خانواده جو کاکس، روز شنبه نیز برای ادای احترام به وی در مرکز برستال جمع شدند و از ابراز احساسات مردم نسبت به وی تشکر کردند.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 139 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:12

  • دیدار بان کی مون از اردوگاه پناهجویان در جزیره لسبوس

    19/06 11:29
  • بنیانگذار ویکی لیکس پنجمین سال اقامتش در سفارت اکوادور را آغاز کرد

    19/06 11:19
  • تظاهرات ضد آمریکایی در جزیره اوکیناوای ژاپن

    19/06 09:35
  • برگزاری دور دوم انتخابات محلی ایتالیا

    19/06 08:12
  • نظرسنجی ها: کارزار بقای بریتانیا در اتحادیه اروپا پیشتاز است

    19/06 04:54
  • یورو ۲۰۱۶؛ امید هواداران مجارستان به صعود به مرحله حذفی

    19/06 03:34
  • تظاهرات مدافعان سکولاریسم در استانبول به خشونت کشیده شد

    19/06 01:25
  • سه نفر در بلژیک به اتهام تروریسم تحت تعقیب قرار گرفتند

    18/06 23:31
  • زندگی دشوار بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار آواره عراقی

    18/06 23:20
  • پاکسازی مناطق مین گذاری شده فلوجه در عراق آغاز شد

    18/06 23:20
  • خانواده جو کاکس از اظهار همدردی مردم تشکر کردند

    18/06 22:24
  • محمد مرسی به حبس ابد محکوم شد

    18/06 17:34
  • اخراج آشوبگران روسی از خاک فرانسه

    18/06 16:30
  • آنتورپ؛ بسته شدن ایستگاه قطار به دلایل امنیتی

    18/06 15:29
  • سه فضانورد از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشتند

    18/06 14:49
  • نخست وزیر بلژیک: وضعیت تحت کنترل است، به زندگی عادی ادامه می دهیم

    18/06 13:29
  • فرد متهم به قتل نماینده پارلمان بریتانیا در دادگاه حاضر شد

    18/06 11:41
  • دو تن از نزدیکان عبدالله العروسی مورد بازجویی قرار گرفتند

    18/06 10:58
  • پوتین محرومیت ورزشکاران روسی را ناعادلانه خواند

    18/06 07:57
  • در ایالت ریودوژانیرو برزیل شرایط اضطراری مالی اعلام شد

    18/06 04:31
  • euronews...
    ما را در سایت euronews دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:47

    خبر کوتاه

    بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه هجدهم ژوئن (۲۹ خرداد) با حضور در جزیره لسبوس یونان از دو اردوگاه پناهجویان بازدید کرد. در این دیدار مقامهای رسمی یونان نیز حضور داشتند. در این دو اردوگاه در مجموع حدود سه هزار و چهارصد پناهجو زندگی می کنند و بیشتر آنها احتمالا به ترکیه بازگردانده خواهند شد.

    euronews...
    ما را در سایت euronews دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 132 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:47

    این خبر در حال تکمیل است و بزودی روزآمد خواهد شد euronews...
    ما را در سایت euronews دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:47

    شمار زیادی از ساکنان جزیره اوکیناوا در جنوب ژاپن روز یکشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد ) در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی در این ناحیه دست به تظاهرات زدند.

    تظاهرکنندگان به طور مشخص به حادثه تجاوز و قتل زنی بیست ساله توسط یکی از نیروهای نظامی آمریکایی در ماه آوریل سال جاری اعتراض دارند.

    در مراسم امروز تظاهرکنندگان به احترام فرد قربانی یک دقیقه سکوت کردند.

    در میان تظاهرکنندگان کاترین جین فیشر، زن استرالیایی که در سال ۲۰۰۲ توسط یک نظامی آمریکایی در نزدیکی پایگاه دریایی یوکوسوکا مورد تجاوز قرار گرفته بود نیز حضور داشت.

    جزیره اوکیناوا یکی از جبهه های اصلی نبرد ژاپن در جنگ جهانی دوم بشمار می رفت. اکنون در حدود ۵۰ هزار تبعه آمریکایی در این جزیره زندگی می کنند که ۲۶ هزار نفر از آنها را نیروهای نظامی تشکیل می دهند.

    پیش از این در سال ۱۹۹۵ تجاوز و قتل دختری ۱۲ ساله در این جزیره توسط تعدادی از نیروهای نظامی آمریکایی باعث خشم بسیاری از ساکنان شده بود.

    euronews...
    ما را در سایت euronews دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 141 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:55

    تیم ملی فوتبال مجارستان پس از نزدیک به نیم قرن به نظر می رسد جان دوباره ای گرفته است. این تیم پس از پیروزی در برابر اتریش در اولین مسابقه خود، روز شنبه در مقابل ایسلند به تساوی یک بر یک دست یافت.

    به این ترتیب مجارستان فعلا با چهار امتیاز در گروه خود صدرنشین است و از بخت صعود به مرحله حذفی جام ملت های اروپا برخوردار خواهد بود. بازیکنان مجارستان در آخرین بازی خود در مرحله گروهی روز چهارشنبه به مصاف تیم پرتغال خواهند رفت.

    یکی از هواداران تیم ملی فوتبال مجارستان در بوداپست می گوید: «به نظرم رقیب سرسختی داشتیم. پس از شور و شعف ناشی از نتیجه بازی با اتریش، تساوی با ایسلند کمی مایوس کننده است. با این حال مشاهده همراهی این تعداد از مردم و پا به پای آنها تشویق کردن خیلی خوب بود.»

    یک گردشگر اهل ترکیه که در بوداپست به سر می برد از شور و هیجان هواداران تیم مجارستان به شعف آمده است. او می گوید: «اینجا خیلی جالب است. دومین روز حضورمان در اینجاست و فضایش را دوست داریم. مردم رفتاری دیوانه وار دارند.»

    از آخرین درخشش تیم ملی فوتبال مجارستان در مسابقات جام ملت های اروپا ۴۴ سال می گذرد. در سال ۱۹۷۲ این تیم به مقام چهارم این رقابتها دست یافت.

    بئاتریس آسبوت، خبرنگار یورونیوز در بوداپست می گوید: «فوتبال بی شک می تواند حس تعلق به اجتماع پدید بیاورد. بسیاری از مردم در مجارستان پس از دهه ها شکست دیگر به فوتبال توجه نداشتند. اکنون اما پس از ۴۴ سال تیم ملی فوتبال مجارستان در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت می کند. کسانی که در سالهای گذشته به این تیم بی علاقه شده بودند روبروی گیرنده های تلویزیونی شان نشستند و یا به محوطه های ویژه هواداران در شهرها آمدند.»

    euronews...
    ما را در سایت euronews دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 135 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:19

    در حالی که تنها چهار روز به برگزاری همه پرسی در مورد ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا باقی مانده است، نتایج دو نظرسنجی جدید از پیشتازی حامیان بقای این کشور در اتحادیه اروپا حکایت دارد.

    بنا به نظرسنجی منتشر شده در روزنامه «ساندی تایمز» کارزار بقای بریتانیا در اتحادیه اروپا با ۴۴ درصد از کارزار ترک این اتحادیه با ۴۳ درصد پیشی گرفته است.

    براساس نظرسنجی موسسه «سورویشن» (Survation) نیز که روز شنبه منتشر شده است طرفداران بقای بریتانیا در اتحادیه اروپا با اختلاف سه درصد پیشتاز هستند.

    در همین حال معاون سردبیر روزنامه «میل آن ساندی» از حمایت شورای سردبیری این روزنامه از کارزار بقای بریتانیا در اتحادیه اروپا خبر داد.

    در مقابل شورای سردبیری روزنامه «ساندی تایمز» ضمن حمایت از کارزار ترک اتحادیه اروپا، همه پرسی پیش رو را فرصتی برای اعمال فشار برای انجام اصلاحات در اتحادیه اروپا دانست.

    از قتل جو کاکس، نماینده پارلمان بریتانیا و نگرانی رای دهندگان بریتانیایی از پیامدهای اقتصادی ترک اتحادیه اروپا به عنوان دلایل احتمالی پیشی گرفتن کارزار بقا در اتحادیه اروپا یاد می شود.

    دیوید کامرون، نخست وزیر و جورج آزبورن وزیر اقتصاد بریتانیا در روزهای گذشته بر روی خطرات ترک اتحادیه اروپا برای اقتصاد این کشور تاکید کرده بودند.

    همه پرسی در مورد ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا روز پنجشنبه سوم تیر (۲۳ ژوئن) برگزار خواهد شد.

    euronews...
    ما را در سایت euronews دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:19

    دور دوم انتخابات محلی ایتالیا روز یکشنبه در شهرهای بزرگ این کشور از جمله رم، میلان و ناپل آغاز شده است. نتایج این انتخابات آزمون دیگری برای سنجش محبوبیت حزب چپگرای دموکراتیک ماتئو رنزی خواهد بود.

    ویرجینیا راجی، حقوقدان ۳۷ ساله و نامزد جنبش موسوم به پنج ستاره برای شهرداری رم در دور نخست انتخابات در شانزدهم خرداد توانست با کسب بیش از ۳۵ درصد آراء به دور دوم راه یابد. در صورت پیروزی او در انتخابات امروز، وی نخستین شهردار زن رم خواهد بود.

    روبرتو جیاکتی، نامزد حزب دموکراتیک و رقیب وی برای شهرداری رم در انتخابات دور نخست تنها ۲۵ درصد آراء را از آن خود کرد.

    در شهر تورن نیز دو نامزد از حزب دموکرات و جنبش پنج ستاره با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

    در شهر ناپل هیچ کاندیدایی از حزب دموکراتیک به دور دوم راه نیافته است.

    با اینحال میلان یکی از امیدهای حزب دموکراتیک آقای رنزی بشمار می آید. جوزپه سَلا نامزد این حزب توانست در دور نخست با کسب بیش از ۴۱ درصد آراء از نامزد حزب راست میانه پیشی گیرد.

    euronews...
    ما را در سایت euronews دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 126 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:19

    بریتانیایی ها همچنان از حادثه کشته شدن نماینده مجلس خود، بهت زده و متأثر هستند. گروهی از مردم محلی و خانواده جو کاکس، روز شنبه برای ادای احترام به وی در مرکز شهر بریستال واقع در غرب یورکشایر نزدیک به محل قتل این نماینده جمع شدند و از ابراز احساسات مردم نسبت به وی تشکر کردند.

    کیم لدبتر، خواهر جو کاکس در این مراسم گفت: «می دانیم که تعدادی آدمهای اهریمنی در این دنیا هستند اما تعداد فوق العاده زیادی هم انسانهای خوب وجود دارند. در حال حاضر خانواده ما درهم شکسته است ولی با زمان، ترمیم پیدا می کنیم و نمی گذاریم جو از زندگیمان خارج شود. او در وجود همه انسانهای خوب دنیا زنده خواهد ماند.»

    توماس مایر فردی که با حمله به این نماینده موافق ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا، او را به قتل رساند، در دادگاه به جای معرفی خود فقط گفت: «مرگ بر خائنان، آزادی برای بریتانیا» وی تا روز دوشنبه که دوباره در دادگاه حاضر می شود تحت مراقبت شدید در بازداشتگاه است.

    جوکاکس ۴۱ ساله عضو حزب کارگر و فعال اجتماعی، سال گذشته از یورکشایر به مجلس راه یافته بود. وی مادر دو فرزند و شخصیتی محبوب بود. جو کاکس از حامیان ابقای بریتانیا در اتحادیه اروپا بود. کارزار تبلیغاتی پیرامون همه پرسی روز ۲۳ ژوئن در بریتانیا درباره ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا پس از این حادثه متوقف شد.

    در یک اقدام انساندوستانه به یاد خانم کاکس، بیش از پانصد هزار یورو برای کمک به نیازمندان جمع آوری شده است.

    euronews...
    ما را در سایت euronews دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 130 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 5:51

    به گفته دادستانی فدرال بلژیک، سه نفر به اتهام فعالیت در گروه تروریستی و قصد انجام عملیات مخرب تحت تعقیب قرار گرفتند و نه نفر دیگر پس از بازجویی آزاد شدند.

    نیروهای امنیتی بلژیک در اقدامی پیشگیرانه شب جمعه در شانزده منطقه بخصوص در بروکسل، پایتخت این کشور، به تفتیش خانه ها و گاراژهای مشکوک پرداختند. چهل نفر در این عملیات مورد بازجویی قرار گرفتند. از این عده دوازده نفر بازداشت شده بودند.

    برنامه ریزی احتمالی برای حمله به مراکز تجمع هواداران فوتبال در حاشیه مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا با اقدام پیشگیرانه نیروهای امنیتی بلژیک شکست خورد.

    مقامات بلژیک اعلام کردند که با تدابیر امنیتی و کنترل وضعیت، مردم این کشور می توانند به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

    نخست وزیر بلژیک، صبح روز شنبه اظهار داشت که تحقیقات نیروهای امنیتی نتیجه بخش بوده و مردم می توانند با هشیاری و توجه به رهنمودهای امنیتی در محل تماشای عمومی فوتبال به تشویق تیم کشورشان بپردازند. از این رو هواداران فوتبال در بلژیک با شادی در این رویداد ورزشی شرکت کردند.

    euronews...
    ما را در سایت euronews دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 5:51